Eroii patriei - neimplicatii

Eu am o astfel de vecina care intamplator imi e si matusa. Aceasta vecina-matusa nu poate sa inchida ochii noaptea fara sa stie de sanatatea mea. Ea trebuie sa fie atenta cand spal haine, sa vada ce culori sunt, ce marimi sunt. iar mai recent cate persoane stau cu mine.

Nu de mult timp se pare ca a inceput sa dea raportul si mai departe. Trebuie sa stie toata lumea ce datorii am la intretinere, desigur sa afle toate neamurile, ale mele si desigur si ale ei, sa stie toata lumea ca prietenul meu sta cu mine, dar ea trebuie sa stie sigur daca m-am mutat cu el sau nu, la fel ca sa dea raportul. Acest tip de om este un erou al patriei, un neimplicat in propria sa viata, un ocupat al timpului celor din jur.

Eu nu inteleg zau de ce oamenii simt nevoia sa vada ce fac altii, cand viata lor este o dezordine totala. Mie nu imi place sa barfesc, urasc sa fac asta, nu ma uit dupa oameni si nu ii vorbesc decat in cazul in care am sa le zic ceva in fata. Chiar nu pot sa imi dau seama de ce unii nu pot dormi noaptea de grija altora. Nici macar nu le pasa de sanatatea lor, de buna lor stare, dar se implica. Vor sa stie tot.

Si daca cumva te gasesti tu sa ii tragi de urechi, la figurat desigur, fac pe victimele si dau vina pe altul sau “arunca motanul” cum se zice. Niciodata nu mi-a pasat de cei din jurul meu intr-un sens negativ. Am incercat mereu sa ajut, sa vad daca pot face ceva pentru un om  pe care il consider drag mie si pentru un om care imi este sau cel putin in simt aproape.

De ce unii nu isi pot vedea pur si simplu de viata? Eu cred ca ei s-au nascut suparati pe propria viata si acum nu stiu cum sa faca sa o amarasca si pe a celor din jur. N-am nimc in potriva sa vorbeacsa dar sa vorbeasca cu sens, sa dea sfaturi, sa ofere blandete. Sau poate ca nu au propria viata si incearca sa o traiasca pe a altora prin vorbe. Oricare ar fi motivul, urat este! Urat pentru ca in loc sa semanam iubire, nu facem decat sa aruncam cu tot ce-i mai rau unii in altii.

Si acum serios, stau si ma gandesc iar, daca ea se poarta urat, eu ce-ar trebui sa fac? Sa ii raspund cu aceeasi moneda sau sa ii intorc si obrazul celalalt, asa cum suntem sfatuiti in Sfanta Biblie?! De regula nu fac altceva decat sa nu mai bag in seama oamenii care ma deranjeaza. Nu mai salut, nu mai zic nimic, devin fantoma, trec nevazuta. Problema e ca tot ea va avea o problema in cazul in care as face asta. Ca doar tot eu as fi neobrazata care isi permite sa nu mai salute si sa intreaga masura pentru ca pe ea a durut-o gura de atatea vorbe la adresa mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu