Nu toata lumea e incantata de inlocuirea cauciucurilor de vara cu cele de iarna, asa ca putini sunt cei care se incumeta din prima sa le schimbe la un service. Pentru cei care inca mai au nevoie de motive serioase pentru a trece de la anvelope 205/55 R16 de vara la unele potrivite pentru anotimpul rece, iata cateva dintre cele mai importante. In primul rand, conform legii, e obligatorie schimbarea anvelopelor de vara cu cele de iarna atunci cand se circula pe drumuri pline de zapada, polei, gheta-anvelopele de iarna trebuie sa poarte simbolul M+S.
Atunci cand un sofer e prins fara anvelopele inlocuite risca pana la 20 de puncte penalizare si ridicarea permisului auto. In al doilea rand, aderenta unei anvelope 205/55 R16 de iarna este mai buna decat pentru ca materialul din care sunt facute cauciucurile de vara este mai moale si nu rezista la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius. Marea deosebire dintre o anvelopa de vara si una de iarna este autocuratarea. Una e facuta sa se autocurete de zapada in timpul mersului, cealalta e facuta sa se autocurete de apa. Anvelopele de vara care nu sunt utilizate in anotimpul gresit vor rezista mai mult timp si nu veti fi nevoit sa le schimbati cu altele de al an la an.
O varianta de compromis ar fi trecerea la cauciucurile all season in locul unor anvelope 205/55 R16, insa nici aceasta solutie nu este o rezolvare pentru ca, desi exista marcasul M+S si sunt destul de dure in privinta cauciucului din care sunt confectionate, anvelopele pentru toate sezoanele merg folosite doar acolo unde iarna e mai blanda si ninsorile nu prea isi fac prezenta. In privinta jantelor, e bine sa alegeti unele din tabla, pentru ca sunt ieftine, usor de reparat si se intretin simplu-cele din aliaj se pot zgaria mai repede, sunt greu de intretinut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu