Dupa ce au luat o inghititura, studentii au fost rugati sa descrie gustul, subiectii descriind fel de fel de caracteristici ale strugurelui si vinului obtinut din ei. Insa nu li s-a dat vin rosu… Au baut de fapt tot vin alb dintr-o sticla rosie de vin. Un test asemanator a fost facut in California, unde oamenii de stiinta au pus vin scump in sticle ieftine si viceversa. Voluntarii au fost pacaliti, au crezut ca beau fie vin scump, fie vin prea ieftin, iar activitatea cerebrala involuntara a aparut cand degustau vinul „scump”. Alta cercetare a dovedit ca daca numele vinului e greu de pronuntat, oamenii sunt in stare sa dea cu pana la 2 dolari mai mult pe sticla, desi gustul poate sa nu fie cine stie ce. Un indonezian a castigat 1.3 milioane de dolari pentru un vin contrafacut doar prin simpla comunicare cum ca vinul era mai vechi decat in realitate… Muzica afecteaza gustul vinului. Intr-un test, subiectii au fost rugati sa separeu cateva cantece in categorii distincte. Puternica si heavy, subtila si rafinata, „refreshing”, „melodica si fresh”. Alti subiecti ascultau muzica din cele trei seturi stabilite band fie Cabernet Sauvignon, fie Chardonnay. Un grup de control a baut acelasi vin fara sa asculte nimic.
Unii l-au ascultat pe Tchaikovky, altii pe Book. Dupa, au fost rugati sa grupeze vinurile in categoriile descrise la inceput. Muzica are intr-adevar un impact major asupra perceptiei unui vin. Cand ascultau muzica heavy, si vinul era „heavy”, cand melodia era soft, si vinul avea calitati „soft”. Asa ca data viitoare cand alegeti un restaurant unde sa mergeti cu persoana draga, aveti mare grija ce muzica de fundal aveti acolo; ce e in pahar se poate schimba radical…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu