Aeroportul Juancho E. Yrausquin, Insula Saba. Sa ajungi pe aceasta superba insula din Caraibe poate fi un pic complicat datorita unei piste putin mai lungi decat pistele de aterizare obisnuite. Pista de aterizare incredibil de scurta este inconjurata de stanci, orice manevra gresita aruncand aeronava direct in ocean, cu tot cu pasageri.
Din acest motiv, aeroportul este unul dintre cele mai periculoase din lume. O singura greseala minora de pilotaj in timpul aterizarii si dezastrul poate lovi fara nicio avertizare. Avioanele mari evita sa aterizeze pe acest aeroport, insa chiar si pentru cele mai micute, aterizarea devine o misiune aproape imposibila. De aici si turismul foarte sarac pe acea insula destul de atragatoare daca evitam sa ne gandim la pista de aterizare foarte scurta si extrem de periculoasa.
Aeroportul Qamdo Bamda, Tibet. Este cel mai inalt aeroport din lume, asezat la 14.000 de metri deasupra nivelului marii. Dar si mai impresionant este pista de aterizare, care, spre deosebire de aeroportul anterior, este imens de lunga-are 3.5 kilometri lungime. Cam sase terenuri de fotbal incap lejer in cei 3.5 kilometri de pista de aterizare, insa sunt esentiali pentru aterizarile sigure, fara incidente, la altitudini asa de mari. La nivelul marii, viteza de apropiere de pista este de 150mph, ar trebui vreo 5.000 de metri de pista pentru a opri la timp, insa deasupra nivelului marii, la o asa altitudine, vitezei necesare oprii ii este asociata o pista lunga, de doua ori mai mare decat una obisnuita. Calatoria la altitudini foarte mari este destul de periculoasa chiar si pentru corpul uman, asa ca va trebui sa aveti grija daca alegeti o astfel de destinatie.
Aeroportul Gustaf III, Saint Barthélemy. Situat tot pe o insulita a Caraibelor, aeroportul le ofera pasagerilor si pilotilor experiente extreme. Pista de aterizare este foarte ingusta, avioanele fiind extrem de aproape de pantele adiacente ale formelor de relief din zona dar si de pericolul plonjarii in ocean. Orice manevra putin mai la dreapta sau mai la stanga pana la intrarea trenului de aterizare in contact cu pista duce cu siguranta la pierderi de vieti omenesti si materiale inimaginabile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu