Ce-as face daca as fi presedinte

Chiar daca presedintia e o functie importanta cu siguranta multi dintre noi s-ar zapaci de cap avand-o. Nu cred ca sunt multi care pot sa duca o astfel de functie in spate. trebuie sa ai ceva in tine, ceva suprem, mare, care sa te propulseze in realitatea aceea.

Ce-as face eu daca as fi presedinte? NIMIC. Absolut nimic. pentru ca in primul rand nu ma pricep, nu am destula tarie, nu am suficienta putere ca sa pot lua decizii importante sau sa intru in contact cu oameni care ar putea lua decizii importante.

Abordez totusi acest subiect pentru ca nu de putine ori am auzit expresia : “daca as fi fost eu presedinte…” bla bla bla. Cum poate sa zica un om de rand chestia asta cand el nici macar o functie de conducere nu are. Eu as fi ingrozita, cred, de atat putere si de atata responsabilitate.

Nu as putea sa duc nimic la bun final. Insa desteptii se mai trezesc si ei fuduli sa critice, sa faca si sa dreaga, cand de fapt abia daca au o amarata de functie. Nu inteleg de ce oamenii au totusi in cap chestia asta ca ei pot face ceva mai bun daca li se da sansa.

Nu ai de unde sa stii ce vei face daca ai fi in locul presedintelui, poate ca ai fi mult mai corupt decat el, poate ca ai fi mult mai smecher, mai rau sau poate ai fi mai bun insa cu multe sacrificii si multe riscuri. Nu ai de unde sa stii ca atunci cand detii puterea vei fi bun si o vei folosi in scopuri frumoase cum nu ai nici de unde sa stii ca nu te vei lasa mai corupt decat ultimul corupt. Oamenii vorbesc, multe si marunte, cum se zice, dar nici o persoana nu e de acord ca poate sa se transforme radical daca ar avea o anumita putere.

Eu cred ca si cei mai blanzi oameni isi scot ghearele in momentul in care au sansa sa le arate. Nu poti jura ca vei fi bland si iertator decat in momentul in care chiar ai puterea si in cazul de fata. Oamenii sunt buni din lipsa de imaginatie si de resurse. Oamenii sunt si rai din lipsa de imaginatie, pentru ca ii indoliaza numai cazul de fata.

Deci daca as fi intr-o zi presedinte, nu as vinde Romania si nici nu as da-o amanet, dar cu siguranta as fi capabila de lucruri rele, dar nu sunt si nici nu voi, nici nu aspir la functia asta asa a mai bine nu ne gandim prea mult.

Tu ce ai face daca ai fi presedinte?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu